Thanks for visiting my blog.

Coretan ikhlas dari hati. Yang baik dijadikan tauladan, yang buruk jadikan sempadan buat perbaiki diri. Moga dirahmati selalu olehNya.

Sabtu, 6 Julai 2013

Ramadhan dan Herbalife

Assalam.
Isnin nnt dah tgk anak bulan & insyaAllah, Rabu nnt berpuasa le kita. Untuk itu, aku mula berjinak kembali dgn Herbalife yg aku tinggalkan tanpa sepatah kata. Apa yg aku ngarut ni, he, he!!
Masa aku ambil Herbalife, berat badan aku naik 4 kg (memang itu le sebab aku ambik menda alah ni pun). Masalah mula timbuk bila kenaikan berat aku selari dgn pertambahan kolestrol. Perut juga buncit, baju dah mula ketat. Makin tak selesa bila badan rasa berat, peha pun berselisih bila berjalan & ketat di bwh ketiak (byk isi, maaaaa).
Ramai yg perasan dgn pertambahan berat badan aku termasuk le pelajar, jiran, ibu & sedara-mara. Sampaikan jiran sepelaung pun tegur yg pipi aku tembun. Seronok? Rimas sebenarnya sebab byk baju tak leh pakai & bentuk badan buah Pear lagi memburukkan keadaan. Besar ke bawah, you!
Aku juga frust dgn tahap kolestrolku. Itu le akibat pandai makan tapi tak bersenam. Sia-sia usaha aku & duit ribu-riban yg aku laburkan utk Herbalife. Aku stop ambil Herbalife & fokus utk kurangkan kolestrol. Bukan salah Herbalife, tp salah aku. Huuuuaaaa..
Aku dah kurus semula & kolestrol juga dh turun, tapi BMI aku normal. Muka pun dah nampak cengkung. Makanya, aku kena ambil Herbalife di bulan puasa ni supaya berat badan aku tak turun lebih teruk. Nnt aku update lg, ek!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima kasih. Moga dirahmati.