Thanks for visiting my blog.

Coretan ikhlas dari hati. Yang baik dijadikan tauladan, yang buruk jadikan sempadan buat perbaiki diri. Moga dirahmati selalu olehNya.

Jumaat, 4 Julai 2014

Menangis Lak Dia...

Assalam...

Aku dah start perah susu utk baby Iman. Dapat dlm 100 ml @ 2 botol. Petang, aku pergi melawat baby Iman.

Check diaper dia. Berak. Minta nurse salinkan. Baby nangis meronta-ronta. Ni first time aku dengar suara baby Iman nangis. Nangis kuat, gitu. Anakku sakit perut ke? Najisnya macam berketul. Sikit je. Sembelit ke? Aku elus perut & betis dia. Diam kejap, pas tu terus nangis lagi. Tapi, itu juga tanda paru-paru dia dah semakin kuat. InsyaAllah.

Nurse bagi susu yg aku bawa tadi. Rupanya, baby Iman minum 30 ml utk sekali minum, setiap 3 jam, 8 kali sehari. Waaahhh....tak cukup bekalan nampaknya. Susu yg aku bawa cuma boleh tampung utk 3 kali minum je.

Sepatutnya, aku kena perah setiap 3 jam sekali, tapi aku ni pun culas. Bila dah penuh & sakit, baru nak memerah. Rupanya, semangat aku tak kuat. Cian baby Iman.

Waktu nak balik tadi, baby Iman masih nangis. Tak sampai hati nak tinggal. Aku tepuk-tepuk dia, sampai dia diam, baru aku tinggalkan dia. Esok, mama datang lagi tengok baby. Jangan nangis.

Mama mandi dulu. Nanti mama perah susu. Ni mama moden. Dlm pantang pun masih mandi malam. Tapi, mandi air rebusan dedaun, koooo!! Gasak le. Daaahhh...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima kasih. Moga dirahmati.