Thanks for visiting my blog.

Coretan ikhlas dari hati. Yang baik dijadikan tauladan, yang buruk jadikan sempadan buat perbaiki diri. Moga dirahmati selalu olehNya.

Ahad, 13 Julai 2014

Manisnya Saat Itu

Assalam...

Aku umpama baru pertama kali bergelar ibu, walau ini anak ketigaku. Pertama kali aku ada EBM. Pertama kali gigih memerah susu, walau dari 3 kali dah kurang jadi 2 kali sehari, he, he!! Aku harap baby Irsyad pulang cepat supaya tak kerap sangat aku memerah.

Petang tadi, Irsyad nangis. Terus aku pergi ke katil dia dan berbual, "Nape Irsyad nangis tu". Dengar suaraku, dia diam. Haaaa...kenalpun suara mama.

Kemudian, nurse datang tanya pernah bagi direct breastfeed kat baby. Aku jawab belum, mama takut. Nurse cam terkejut bila tau yg anak2 sebelum ni tak pernah direct breastfeed dgn aku. Kelakar pulak.

Irsyad start nangis. Aku kesian dan rasa tercabar lak. Aku beranikan diri utk breastfeed Irsyad. Dgn dibantu oleh suamiku, misi menyusu bermula. Irsyad tak pandai hisap kuat. Aku kena picit air susu. Dia main-main je dan tertidur. Ha, ha, ha....lawak le Irsyad ni.

Bila Irsyad dah tidur, aku angkat boh dalam katil dia semula dan tinggalkan dia. Nanti kita cuba lagi, ye! Eh, lupa lak nak citer. Sebelum aku nyusukan Irsyad, nurse ada bagitahu yg kemungkinan baby boleh discharge esok. Tapi, dia tak bagi mengharap sangat. Cuma minta standby baju baby dan buku merah.

Nampaknya, abah kena cuci bilik dulu buang habuk sebelum Irsyad balik. Apa-apapun, kita tunggu esok. Kalau Irsyad boleh discharge, pihak NICU akan call pagi esok. Bersediakah aku menghadapi kerenah Irsyad????
Harap Allah permudahkan segala urusanku bersama Irsyad. Daaahhh.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima kasih. Moga dirahmati.