Thanks for visiting my blog.

Coretan ikhlas dari hati. Yang baik dijadikan tauladan, yang buruk jadikan sempadan buat perbaiki diri. Moga dirahmati selalu olehNya.

Khamis, 13 Jun 2013

Sesekali Kurasa Teringin


Gambar ehsan Google
Masih ingat kali pertama anda guna alat ni (Urine Pregnancy Test - UPT) & dapat result 2 garisan? Seronok, kan saat itu. Untuk yang tidak pernah hamil, InsyaAllah, kelak giliran anda akan menyusul. Tapi, pastikan anda sudah berkahwin, jangan sesekali mencuba sebelum kahwin. Nahas!

Kat ofis silih berganti kengkawan yang bersalin dan mengandung. Pas sorang, sorang tapi bukan aku. Bila le pulak giliran aku ni. Sekarang ni ada 6 orang yang sedang mengandung di jabatan aku. 3 sedang cuti bersalin. Seronok pulak bila diorang bersembang tentang hal kehamilan masing-masing.

Bulan ni aku dah 'keguguran', kena cuba lagi untuk bulan depan. Mencuba ke aku ni? Sebenarnya lum buat persediaan apa pun. Cuba main-main je. Cam orang kata, nak tapi tak nak. Gitu le. Dalam minggu ni aku nak cuba serius sikit pasal ni. Nak kena beli Folic Asid, nak start makan buah-buahan, minum susu & hentikan makan makanan yang tajam seperti nenas, asam, jeruk dll.

Walaupun aku pernah mengandung dua kali, tapi aku tak pernah ada baju mengandung. Pasal pe? Pasal aku tak mahu terlalu berharap dengan kandungan yang berisiko tinggi ni. Masa mengandung yang anak pertama (acctually yang kedua, sebab masa mengandung yang pertama, rahimku pecah & baby meninggal dalam perut waktu kandungan 5 bulan), waktu kandungan 20 minggu, aku dah direhatkan di wad sehingga bersalin pada usia kandungan 28 minggu. Masa tu, usahkan baju mengandung aku, baju baby sehelaipun aku tak beli sehinggalah baby balik ke rumah setelah sebulan dilahirkan. 

Waktu mengandung anak kedua lak, aku masih tak de baju mengandung walaupun aku tak dok di wad. Sepanjang mengandung, aku diselubungi oleh perasaan takut, takut jika rahimku pecah lagi. Takut setiap kali baby menendang & berpusing, khuatir akan mengoyakkan parut pada koyakan terdahulu. MasyaAllah. Tapi, kini aku teringin lagi......walau menggadai nyawa kerana anak adalah suatu kurniaan terindah dari Ilahi. Moga Kau selalu lindungi aku, ya Allah!

Comel tak Kak Ton...!!!







Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima kasih. Moga dirahmati.