Thanks for visiting my blog.

Coretan ikhlas dari hati. Yang baik dijadikan tauladan, yang buruk jadikan sempadan buat perbaiki diri. Moga dirahmati selalu olehNya.

Isnin, 10 Jun 2013

Nak Masak Apa..?????

Gini le gamoknya perasaanku kala berposa ganti ni...

Masih ada 2 hari lagi untukku habiskan ganti puasa. Ramadhan dah tak lama dah. Kelmarin berbuka dengan Nasi Goreng Paprik, dibungkus segar dari kedai depan rumah. Tak larat nak masak, sakit kepala berdenyut-denyut. Gitu le aku pada hari pertama berpuasa, mesti nak sakit kepala. Hari ni, alhamdulillah, rasa ok kot. Dah kuarkan ayam & daging dari peti es. Tapi, nak ku apakan dengan ayam & daging tu? Baratkan dia atau timurkan dia atau fusionkan dia?

Untuk memasak, perlukan idea. Untuk dapatkan idea, perlu jalan-jalan ke dapur kengkawan. Blog walking je, ko! Aku suka ke dapur Mat Gebu (Dapur Tanpa Sempadan) & Kak Jee (FauziahSamad.com) untuk geledah resepi masakan Melayu. Untuk buat kek atau puding, aku suka ke dapur Kak Azlita (Masam Manis), Kak Nor (Secubit Garam), dan banyak lagi le. Ni bukan nak promo, tak yah promo bagai sebab diorang ni blogger otai, memang dah terkenal seantaro alam maya.

Aishhhh...kemana dah aku?? Soalan aku sendiri belum terjawab. Aku nak masak apa??? Tunggu sat lagi noooooo...selepas aku balik dari jalan-jalan.

Tunggu sat noooo...aku dok tengah perah otak ni..he,he..!!!

.
.
.
.
.
.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima kasih. Moga dirahmati.