Thanks for visiting my blog.

Coretan ikhlas dari hati. Yang baik dijadikan tauladan, yang buruk jadikan sempadan buat perbaiki diri. Moga dirahmati selalu olehNya.

Ahad, 23 Jun 2013

Kuliah Pertama, Hari Pertama Sesi Jun 2013

Tamat le sudah zaman 'bulan maduku'. Kini tiba le masa untuk bersedia dengan nota kuliah (bukan aku pun yg ngajar, aku cuma jadi fasilitator je sebab aku dah bagi tajuk ikut silibus & pelajar yang bentangkan). Bukan kerja senang tau, sebab pensyarah kena dengar dengan teliti apa yang dibentangkan oleh pelajar. Kalau ada salah, pensyarah kena betulkan. Masalah kedua ialah pengurusan waktu. Bila pelajar yang bentang, topik yang boleh habis dalam 1 jam pun boleh jadi 2 jam. He, he, he...bukan pasal terror berhujah, tapi pasal salah di sana sini & gagal menjawab soalan dari pensyarah.



Semester ni, aku nak kurangkan bagi tekanan pada pelajar. Tak mau garang-garang dah. Tapi, biasanya harapan tinggal harapan je le. Sukar nak kawal baran aku ni. Nak naik angin je. Tapi, tak de le apa yang melayang & pelajar pun tak pernah le kena penampor aku. Aku garang di mulut je, hati aku baik, pe!!!

Hari ni aku ada kelas kul 11.15 - 1.15 pm tapi kul 12. 15 pm dah tamat. Sebab pe? Biasa le, hari pertama, kita bagi intro dulu, gear 1. Kalau terus masuk gear 5, mau terjun bagunan bebudak tu. Hu, hu!!! Kan aku dah berazam tak mau bagi tekanan kat pelajar-pelajar aku. Harap semester ni aku boleh jadi pensyarah yang baik-baik saja. Garang-garang sangat, nanti pelajar benci. Nanti pelajar bagi markah teruk untuk Penilaian  Pensyarah Oleh Pelajar. Tak mau, tak mau!!!

Kelas kedua aku bermula kul 3.15 - 5.15 pm. Tapi, cam tadi gak, habis awal. Apa-apapun aku tetap balik lewat iaitu 5.30 pm dari ofis untuk siapkan kehadiran pelajar & solat Asar dulu. Esok kelas aku bermula kul 10.15 - 12.15 pm. Kul 12.40 pm bergegas untuk ambil Adam dari sekolah. Kelas kedua aku bermula pukul 3.15 - 5.15 pm. Balik lewat lagi aku petang esok. 


Cam gini ke pelajar aku?......


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima kasih. Moga dirahmati.