Thanks for visiting my blog.

Coretan ikhlas dari hati. Yang baik dijadikan tauladan, yang buruk jadikan sempadan buat perbaiki diri. Moga dirahmati selalu olehNya.

Ahad, 9 Jun 2013

Cahaya Mata Mama

 Gambar waktu baru dilahirkan 3/11/2010

Alhamdulillah, genap 3 tahun usia baby Muhammad Ahda Rusyaidi pada 3 November 2013 nanti. Sekejap je masa berlalu. Pada awalnya nak letak nama Addar Quthni, tapi tukar di saat akhir.

Masih segar diingatanku, saat kelahiran baby Ahda di waktu banjir besar melanda Kedah. Terpaksa tumpang kereta Hilux jiran untuk meredah banjir. Tapi, aku relaks je sebab baby Ahda akan keluar melalui pembedahan, so pada masa tu tak de rasa sakit apapun.

Baby Ahda ni dilahirkan dengan berat 2.2 kg pada usia kandungan 32 minggu....bayi pramatang. 2 minggu baby di wad, baru le boleh balik rumah denganku (syoknya aku leh rehat dengan aman di rumah).

Apakan daya, baby terpaksa dikeluarkan awal kerana rahimku pernah pecah sebelum ni waktu mengandungkan arwah kakak sulungnya. Waktu mengandungkan abang Adam, aku terpaksa bermukim di hospital seawal usia kandungan 5 bulan.

Abg Adam dilahirkan dengan berat hanya 1.45 kg pada usia kandungan 28 minggu. Serik? Kalau serik, tak de le dapat baby Ahda. Lepas bersalinkan Ahda, doktor kata masih boleh beranak sorang lagi...he,he...ada berani?

Takut le ko, mana lak tak takutnya. Rahim aku bukan sihat sangat macam orang lain. Masa tengah operation baby kedua, berlaku pendarahan & hilang darah lebih 2 liter.

Tapi, semua ni kuasa Allah. Tiada yang mustahil dengan kekuasaannya. Saat rahimku pecah (tanpa sebab), aku mengandungkan baby sulung dgn usia kandungan 5 bulan.

Waktu tu, aku bagai putus asa....seperti tiada peluang untukku punya anak sendiri. Tapi, siapa kita untuk menidakkan kuasa Allah. Satu demi satu & pelbagai pahit maung kulalui saat mengandung & melahirkan. Kini aku punya 2 cahaya mata lelaki berumur 8 tahun & 3 tahun. Alhamdulillah.

Bila tengok kawan-kawan ada baby baru, teringin jugak aku nak punya baby. Perempuan @ lelaki tak kisah.

Walaupun aku tak punya baby perempuan, tapi keinginan untuk dapat baby perempuan tak de le membuak-buak. Aku percaya pada kuasa Allah. Aku cuma berdoa, kalau baby perempuan itu terbaik untuk aku, kurniakanlah dia kepadaku.

 Ahda ketika berusia kurang dari setahun. Berapa bulan, ntah!

Seronok bila punya baby. Tapi tang berjaga malam tu yang makcik tak gemor tu. He, he, he...!!! Sekarang semua anak-anak dah besar. Penat lak memekak larang itu ini. Nakal sangat.

Baru setahun jagung dah ada hati buat aksi willy, koooo!!


Mama, Adam & Ahda

Moga kalian jadi anak-anak yang soleh, berbakti pada agama, bangsa dan negara.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima kasih. Moga dirahmati.