Thanks for visiting my blog.

Coretan ikhlas dari hati. Yang baik dijadikan tauladan, yang buruk jadikan sempadan buat perbaiki diri. Moga dirahmati selalu olehNya.

Jumaat, 24 Oktober 2014

Salam Maal Hijrah 1436H

Assalam...

Alhamdulillah, kita dah masuk tahun baru hijrah. Moga kita berhijrah dari kurang baik kepada yang lebih baik. Pesanan untuk diriku jua.

InsyaAllah, di tahun baru ni, aku niat dalam hati untuk perbanyakkan amalan sunat. Nak solat sunat setiap  5 waktu, nak bangun solat tahajjud, perbanyakkan baca Quran dan terjemahannya sekali, buat puasa sunat Isnin & Khamis, perbanyakkan derma dan kutip sebanyak pahala yang dapat walau sekadar tolong tutup kipas angin yang berpusing atau tutup lampu yang menyala tanpa ada yang perlu khidmatnya.

Kalau merenung kembali perjalanan hidup aku, terasa banyak yang berlalu dengan sia-sia. Kalau ibarat fail untuk minta kenaikan pangkat tu, kira fail tak banyak isi, tak lengkap kriteria kecemerlangan. Malu, weehhh!!

Aku sedaya upaya kejar hal dunia tetapi lupa hal akhirat. Lupa destinasi sebenar. MasyaAllah. Aku banyak dosa dan kurang pahala. Ya Allah, Kau ampunilah hambamu ini. Kasihanilah aku.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima kasih. Moga dirahmati.