Thanks for visiting my blog.

Coretan ikhlas dari hati. Yang baik dijadikan tauladan, yang buruk jadikan sempadan buat perbaiki diri. Moga dirahmati selalu olehNya.

Rabu, 15 Oktober 2014

Aku Rasa Sangat Tertekan

Assalam...

Sebelum tu aku nak beristighfar dulu.

             

Dah le dalam beberapa hari ni aku rasa serba tak kena. Badan sekejap panas berbahang dan sekejap sejuk berdiri bulu roma. Di ofis pun lagi le. Sejuk aircond sampai tapak tangan pun sejuk. Sebelum ni tak pernah rasa sejuk sebegini teruk. Cuma di rumah le, masa nak mandi tengah hari ke, petang ke, aku masih rasa sejuk sampai ke tulang. Masih perlu guna air panas dari water heater.

Hari ni dan esok (15 - 16/10/14) adalah hari Surveillance Audit oleh SIRIM. Fail Rekod Pensyarah (FRP) aku masih belum lengkap. Lompang sana sini. Gini le jadinya bila berkongsi dengan pensyarah lain. Kalau pensyarah yang pertama tu tak siap, jawabnya kita pun sama naik cam dia le. Sabor je le.

Aku tak mau minta banyak kali. Dah tak ada tu, buat cara tak ada. Bila diaudit nanti, pandai-pandai le jawab. Jangan marah aku pulak bila aku babitkan nama-nama korang, ye!

Itu salah satu perkara yang buat aku tertekan. Tensen kata orang. Perkara lain ialah haidku yang tak teratur dan risau pasal pil hormon yang kumakan ni tak berkesan. Lagi pasal tensen ialah bila rasa 'dimarahi' oleh rakan sekerja kerana membenarkan orang lain pinjam Surat Penangguhan Pelajar. Yang orang tu pun kata nak pergi fotostet tapi tak hantar balik atas meja. Tak pasal-pasal, aku pulak yang kena.

Tapi, aku sabor je dan positifkan minda dengan beranggapan dia tak bermaksud untuk marah aku. Seterusnya, nak cetak Borang Markah Penilaian Berterusan Pelajar (PB) tapi partner aku tak habis key in lagi. Haaiiihhh...!! Tertangguh lagi.

Lain-lain bab tensen ialah pasal Jadual Peperiksaan. Aku dah tukar tarikh jaga exam dengan pensyarah lain. Maka, aku nak betulkan di jadual partner aku (Si A) supaya dia tau yang partnernya dah bertukar. Si B pun ada gak nak berurusan tukar-tukar waktu ni. Si B kata Si A nak jaga pada tarikh-tarikh awal sebab takut terbersalin.

Aku tanya le, "......nak bersalin bila?" Maksudnya, dia kan due bulan 12. Dia jaga exam dlm bulan 10. Sebelum ni,  kandungan dia tak de masalah.

Dah tu dalam satu hari Si A nak jaga pagi petang. Aku tanya le, larat ke dia. Yang Si B ni pulak kata jangan melezer. Heaaaa....niat aku baguih pe. Aku kesian kat Si A nak jaga exam pagi petang, yang ko kata aku melezer tu pe hal?

Kalau Si A ada masalah kandungan dan tak nak bagitahu, itu dia punya pasal. Tapi, nak marah aku yang tak tahu hujung pangkal tu kira dah melampau. Aku tak tahu le ko ada rasa nak beranak awal ke atau apa masalah ko. Yang pasti aku tak ada pulak rasa nak berdengki apa dengan ko. Dan persoalan seterusnya, bila masa pulak aku melazer???

Aku memang terasa kali kedua dengan minah ni hari ni. Aku cukup sedih bila orang salah anggap apa yang aku cakap. Dalam hati aku ni, baik-baik sahaja tapi disalah erti oleh orang lain. Aku dah tak dapat tahan beban perasaan ini lagi.

Dengan kerja yang tak boleh disiapkan, dengan masalah kesihatan dan kini ditambah pulak dengan masalah perasaan. Aku memang SANGAT tertekan. Sebelum aku gila, baik aku balik berehat dan nangis di rumah. Kini, aku dah rasa lega sikit. Kalau tak kerana esok SIRIM nak datang audit jabatan, malas rasanya nak masuk ofis semula.

Ya Allah, kuatkanlah semangatku untuk menghadapi cabaran hidup ini. Permudahkanlah segala urusan hidupku dunia akhirat. Aamiiin. Daaahhh.





Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima kasih. Moga dirahmati.