Thanks for visiting my blog.

Coretan ikhlas dari hati. Yang baik dijadikan tauladan, yang buruk jadikan sempadan buat perbaiki diri. Moga dirahmati selalu olehNya.

Ahad, 29 Jun 2014

Semakin Hari Semakin Sakit????

Assalam...

Salam 1 Ramadhan. Ini hari ke-4 aku bersalin tapi aku rasa keadaanku makin teruk. Sakit dibahagian luka makin terasa. Mungkin sebelum ni, ubat bius masih ada tapi kini beransur hilang & aku mula terasa sakitnya.

Makin sakit bila pundi kencing penuh & aku nak kena bangun ke tandas. Masa tu rasa luka tu disiat-siat, ditarik-tarik. Nak kencing pun dah mula sakit. Kena tarik nafas dan pejam mata. Mungkin kurang minum air. Aku sebenarnya masih belum boleh rasa gesaan nak kencing kecuali bila pundi dah penuh. Mungkin ini kesan dari penggunaan tiub kencing (catheter) waktu pembedahan.

Dah pukul 8.30 am tapi semua manusia dlm rumah ni ( kecuali aku le) masih berdengkur. Penangan Piala Dunia. Sebenarnya, keluarga adik aku pun ada datang ni, menziarah aku. Lagipun, dia ada exam final semester kat UUM. Dia ambil PJJ Ijazah Perguruan. Baru di semester 5 dan ada 3 semester lagi untuk tamat.

Aku dah serik nak sambung belajar. Penat dah dgn segala assignment dan kerja yg tak habis-habis. Aku nak tenang uruskan keluarga dan kerjaya (ayat pujuk hati org yg tak de wawasan seperti aku...ngeh, ngeh, ngeh!).

Kalau di wad, waktu ni aku dah siap mandi dan sedang menikmati sarapan (roti sapu margerin dan air kopi). Nikmat sekali rasanya. Doktor dan nurse pun dah berlegar-legar. Tapi, di rumah ni, aku masih busuk di atas katil. Huuuuaaaaa....!!!! Daaahhh.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima kasih. Moga dirahmati.