Thanks for visiting my blog.

Coretan ikhlas dari hati. Yang baik dijadikan tauladan, yang buruk jadikan sempadan buat perbaiki diri. Moga dirahmati selalu olehNya.

Sabtu, 5 Oktober 2013

Rumah Idaman

Assalam...

Kalian dah ada rumah sendiri? Aku dah ada tapi suami yg beli, bukan aku punya. Harta sepencarian je. Hu, hu..

Aku sebenarnya teringin nak ada rumah sendiri yg dibina atas tanah sendiri dengan rekabentuk rumah yg dipilih sendiri. Kalau boleh kali ni nak buat rumah di Terengganu pulak.

Tapi, apakan daya. Aku tak de tanah. Bapak aku punya ada le. Takkan nal paksa dia bagi kat aku, kot! Kalau aku anak tunggal, no hal le. Ni aku ada 2 lagi adik beradik lain. Sabor je le.

Di bawah ni rumah yg aku tengok di Terengganu. Dekat dgn rumah mak bapak aku. Tapi, tak de le aku nak beli sebak kecik & 2 tingkat. Tak larat den nak mendaki tangga. Tangga rumah aku sekarang yg 1 1/2 tingkat ni pun aku tak pernah naik, kecuali ada tetamu datang. Aku naik atas utk sapu & mop lantai. Macam homestay pulok rupanya. Daaahhh.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima kasih. Moga dirahmati.