Thanks for visiting my blog.

Coretan ikhlas dari hati. Yang baik dijadikan tauladan, yang buruk jadikan sempadan buat perbaiki diri. Moga dirahmati selalu olehNya.

Isnin, 19 Mei 2014

Bila Tiada Hala Tuju

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ

Bertemu lagi. Harap sihat le kalian di luar sana. Kali ni nak membebel pasal Gen Y yg tiada hala tuju selepas SPM @ STPM. 

Aku heran kenapa sampai kursus yg nak diambil & IPT yg nak dipohon pun perlu ditentukan oleh org lain. Tak pernah merencana masa depan ke? Sebelum ni, cikgu tak pernah cerita ke IPT apa & kursus apa yg bersesuaian, laman sesawang mana yg perlu dirujuk??? Main fb, Twitter, google Youtube, pandai lak korang, ye!!

Sampai laki aku pulak yg kena tolong uruskan dari A sampai Z. Dari beli nombor pin, pilih kursus, pilih IPT, print borang mohon, semak status permohonan, print borang jwpn jika berjaya, bla, bla, bla....

Bila dah setiap tahun, dari mula aku kahwin sampai anak nak masuk tiga ni, itu le benda yg kena hadap bila result SPM, STPM keluar. Aku bosan, tau!!!

Bosan mendengar kebodohan & sikap lepas tangan Gen Y. Yg Gen X pun satu, bagi muka sangat. Dah macam YB pulak. Dah berjaya, lupa segala. Tak kenang budi. Tak boleh harap pun utk tolong generasi lain. Alih-alih, Gen X ni gak yg dicari. Aku dah betul-betul bosan. BOSAN sesangat dgn keadaan cam gini. 



Ok le. Dah tak mau bebel. Nak tidur. Esok nak kena melangut kat klinik kesihatan utk check perut. Rutin check up. Daaahhh. 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima kasih. Moga dirahmati.