Thanks for visiting my blog.

Coretan ikhlas dari hati. Yang baik dijadikan tauladan, yang buruk jadikan sempadan buat perbaiki diri. Moga dirahmati selalu olehNya.

Ahad, 2 Februari 2014

Kemboja Hari Ketiga (8 Disember 2013)

Assalam...

Ha, ha...dah hampir 2 bulan di Malaysia masih belum habis citer pasal Kemboja. Tapi, memandangkan aku nak kurangkan memory card tepon aku ni, makanya aku gagahkan diri menghabiskan kisah ini.

Aktiviti kami di hari kedua sebelah pagi di Kg Phnom Norea ni ialah gotong-royong bersihkan masjid, tandas masjid dan sekitarnya. 



Masjid di mana aktiviti gotong-royong dijalankan

Keadaan dlm masjid sebelum lantai dibasuh

Keadaan dlm masjid sebelum dibersihkan sawang, disapu & dimopkan.

Setelah selesai aktiviti gotong-royong, kami berhenti rehat, solat dan makan tengah hari di rumah Kak Asiah. Satu gambar pun aku tak ambik masa kat rumah Kak Asiah ni. Penat punya pasal.



Sebelah petangnya diteruskan dgn aktiviti mengagihkan 2 kilo beras dan bungkusan yg terdiri dari buku, alat tulis & baju kpd keluarga miskin yg terpilih. Tengok le gambar-gambar di bawah ni yg menceritakan kemiskinan & kedaifan kebanyakan penduduk di kampung Phnom Norea Mui. Biar gambar berbicara. Aku tak larat nak boh caption daaaa.






















Setelah aktiviti petang itu berakhir, kami berehat sambil menunggu makan malam. Daaahhh.









Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima kasih. Moga dirahmati.