Thanks for visiting my blog.

Coretan ikhlas dari hati. Yang baik dijadikan tauladan, yang buruk jadikan sempadan buat perbaiki diri. Moga dirahmati selalu olehNya.

Ahad, 2 Februari 2014

It is Getting Worst

Assalam...


Minggu ni aku dah 12 minggu hamil. Dah masuk 3 bulan. Aku dah start makan set hamil Salindah Homeopati. Saje je nak cuba. Lepas bersalin nanti, aku cuba yg lain pulak. Nak ambik supplement Shaklee, aku rasa aku tak mampu. Bukan tak mampu beli, tapi tak mampu nak telan, besau-besau gitu, koooo. Salindah ni senang, comel-comel & kunyah je. He, he...

Cuma, apa yg aku rasa derita sangat ialah ketidakselesaan perutku. Kembong memanjang & yg tambah teruk bila ia buat aku muntah hingga 4, 5 kali sehari, dari pagi hingga malam. Penggalaman alahan mengandung terburuk yg aku alami. 2 anak aku sebelum ni, aku tak pernah muntah. Cuma pening lalat yg teruk.


Aku harap, bila kandungan aku masuk 4 bulan, ia semakin berkurangan. Mungkinkah? Waktu kandungan masih kecil pun, angin punya banyak, bila kandungan makin besar mesti lagi teruk, kan. Huuuuaaaaaaaa, seksanya nak dapat anak.

Sekarang ni pun aku dah tidur dgn bantal bertingkat-tingkat. Separuh malam, aku hanya tidur bersandar utk cari keselesaan perut. Kalau dak, aku rasa mengah, semput semacam. Ya, Allah, kau ampunilah dosa-dosaku sepanjang mengandung ini. Daaahhh.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima kasih. Moga dirahmati.