Thanks for visiting my blog.

Coretan ikhlas dari hati. Yang baik dijadikan tauladan, yang buruk jadikan sempadan buat perbaiki diri. Moga dirahmati selalu olehNya.

Jumaat, 15 November 2013

Ulat Bulu daaaa....

Assalam.

Pernah diserang ulat bulu? Ke ko sendiri pernah jadi ulat bulu. Hu, hu...

Aish...merepek je aku ni. Ni kisah benar le. Runah aku diserang ukat bulu, sampsi ada yg dah masuk sampai dlm rumah. Besar pulak tu, siap ada belalai atas kepala dia. Goli den.

Jiran-jiran aku tak de le pulak merungut pasal ulat bulu tu. Agaknya, dia hanya serang rumah aku je. Pokok mempelam kat belakang runah aku tu pun habis mati pucuknya. Kat situ kot puncanya.

Kalau benar, maka terpaksalah ditebang pokok yg dah berumur 8 tahun tu (sebaya dgn anak sulongku, Adam). Tak sedihpun, sebab buahnya teramatlah masam & cepat merekah. Tapi, saiznya besar & ada rasa seperti kuinin.

Apa-apapun, kita tengoklah kesudahannya nanti. Daaahhh. 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima kasih. Moga dirahmati.