Thanks for visiting my blog.

Coretan ikhlas dari hati. Yang baik dijadikan tauladan, yang buruk jadikan sempadan buat perbaiki diri. Moga dirahmati selalu olehNya.

Jumaat, 16 Ogos 2013

Kerana Aku Yg Memilih Dia

Assalam....

Ini petikan dari cerita pendek yang tah bila akan diterbitkan. Bacalah & fahami.

"Aku miliki hampir segalanya termasuklah penghinaan utk keluargaku. Ha, ha, ha!!!! Sesedap mulut je dia memaki hamun. Sesedap rasa juga aku telan segalanya.
Ingatlah, aku jua manusia, punya hati dan punya rasa. Jika sabarku telah tiada, akan aku tinggalkan segala. Mungkin itu lebih baik dari terus biarkan didera sebegini, mental & fizikal. Fizikal?....Ha, ha, ha....kau jua pernah perlakukan aku sebegitu. Tapi, aku diamkan. Kau jua telah padamkan bahan bukti, juga aku diamkan.

Biarlah. Allah maha adil & maha penyayang. Jika berpisah lebih baik, Kau takdirkanlah ia begitu. Jika sebaliknya, Kau tabahkan aku & kuatkan imanku. Aku redha. Sejahat2 aku & seburuk2 perangai keluarga aku, aku & keluargaku tak pernah menghina & mencaci maki keluargamu. Ingatlah & sedarlah mana asalmu.

Menyedari setiap insan ada lebih & kurangnya, begitu juga aku...aku masih bertahan. Aku sentiasa ingat perihal jgn kerana satu keburukan, kita lupakan kebaikannya yg lain. Yup, dia baik & bertanggungjawab, cuma barannya yg menyeksaku.

Aku jua ada barannya. Kekadang aku terfikir utk mengakhiri segala supaya aku & dia ditemukan dgn insan yg lebih sabar. Ha, ha, ha!!! Hidup tak semudah yg direncanakan. Mungkin si dia sabar..amat sabar tapi....tak bertanggungjawab & pemalas. Lebih teruk, kaki pompuan. MasyaAllah.

Maka, aku ingatkan diriku lagi supaya jgn lupa bahawa setiap insan ada lebih & kurangnya. Tiada satu pun yg sempurna melainkan Kau, ya Allah.

Ya, Allah ampunilah aku. Tabahkan aku. Sesungguhnya, Kau maha mengetahui apa yang baik & tidak baik untukku. Kuterima 'bahagian'ku ini kerana "Aku Yang Memilih Dia".

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima kasih. Moga dirahmati.