Thanks for visiting my blog.

Coretan ikhlas dari hati. Yang baik dijadikan tauladan, yang buruk jadikan sempadan buat perbaiki diri. Moga dirahmati selalu olehNya.

Selasa, 25 November 2014

Misi Mencari Buzz

Assalam...

Lama tak bersiaran. Bukan tak ada idea. Banyak yang hendak ditulis hingga satu pun tak tertulis. Benar, aku tak tipu.

Buzz??? (Ahda sebut sebagai Buz, sebutan omputihnya ialah Bez). Apa kebenda tu? Aku dah lama pening dgn Buzz ni. Ia bermula waktu kami balik kampung di Terengganu. Setelah pulang ke Kedah, Ahda asyik sebut nak Buzz sambil tunjuk kat tangan dia. 

Mak bapak ni dok ingat Buzz tu macam jam Ben 10 tu. Bapaknya pergilah beli. Di kedai dia kata betul itu Buzz, sampai di rumah dah tukar fikiran. Maka, pening lagilah mak bapaknya meneka apa itu Buzz. Sehinggalah Ahda terjumpa gambar benda alah tu dalam majalah. 

Ooopppss.....!! Di luar jangka. Tak tercapai akal mama yang Ahda boleh tahu figura itu ialah Buzz. Nak tahu apa itu Buzz? Jeng, jeng, jeng.....diperkenalkan:
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.





Ini le Buzz......Buzz Lightyear, salah satu figura Toys Story. Maka, bermulalah pencarian si Buzz ni. Dari satu kedai ke satu kedai di Jitra dan Alor Setar, tak jumpa jugak. Sampai ke Toys "R" us di KLCC. Figura Toys Story lain ada tapi Buzz tak ada. Harga lebih tiga ratus ringgit. Kami pergi ke Toys "R" Us di Alamanda pulak. Jumpa jugak Buzz ni di Toys "R" Us Alamanda rapi cinonet je. Walau cinonet, rega hampir RM20 jugak.

Sebesar tudung botol susu Comotomo.

Akhirnya, aku ambil keputusan untuk beli secara atas talian, online kata omputih. Aku beli di Amazon.com hasil dari komentar negatif tentang Buzz yang sampai tak sama dengan yang dipesan seperti dalam website tu. Tapi, aku yakin yang aku tak akan terima nasib sebegitu. Aku order jugak. Terdesak sangatkah aku??? Ahhhh, tak kisah le.

Buzz yang dijual bersaiz 12 inci dengan pelbagai fungsi. Kira, kalau Ahda dapat mesti syok habis. Aku tak kisah walau terpaksa membayar RM221.40 ($62.75):

Harga Buzz             $34.49
Kos penghantaran $28.26
JUMLAH                   $62.75

Aku kesian kat Ahda. Aku bahagia bila anak aku gembira. Duit boleh dicari. Lagipun memang mainan ni susah nak dapat dan mungkin tiada dijual di Malaysia.

Pagi tadi aku terima email dari Amazon.com mengatakan yang barang telah diposkan. Tapi tiba-tiba aku tersedar ada satu kesilapan ...................... alamat rumah aku patutnya Fasa 2, tapi aku taip Fasa 1. Nasib dok dekat je. Laki aku pi deal dengan jiran Fasa 1 tu jika barang tu sampai agar dia tak terkejut.

Tak sabar tunggu barang tu sampai. Tak sabar nak tengok reaksi Ahda. Pasti Adam pun tompang seronok jugak tu nak main Buzz Lightyear. Dah sampai nanti aku citer lagi, ek! Daaahhh.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima kasih. Moga dirahmati.